18. juni 2010

Mmmm..muffins





Bestemte meg for å bake muffins, igjen. Jeg har nemlig funnet en kjempegod oppskrift på muffins fra Huset1913. Først laget jeg dem med bringebær og de ble helt utrolig gode! Ikke tørre og kjedelig, men saftige og gode. I går lagde jeg dem igjen, bare med blåbær i. Også dette var vellykket! Så denne oppskriften blir jeg nok å følge senere også.


Oppskrift:

310 gr. hvetemel
125 gr. sukker
2 ts. bakepulver
2 ts. vaniljesukker
2 egg
3 3/4 dl melk
150 gr. smør

Bær: ferske, tørkede eller fryste (ikke tin dem).

-Bland alle de tørre ingrediensene og lag en grop i midten.

-Pisk lett sammen de to eggene og bland dem med melken, og bland deretter dette med det tørre.

-Hell så i smeltet, avkjølt smør

Deretter heller du røren i formene. Så putter du ca. 5-6 bær i hver muffins. Stek dem midt i ovnen på 200 grader i 20-25min.

Gir ca. 12 muffins i 1dl former.



Det nederste bildet er med bringebær. Muffinsformene kommer fra Kremmerhuset.

NYT!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar